MADDE 1- Taraflar
1.1. Satıcı
Ad, Soyad / Ünvan:
E-mail: info@promosoft.com.tr
Adres: Ferhatpaşa Mah. Bahtiyar Sokak No:9/A Çatalca / İSTANBUL
1.2. Alıcı
Adı, Soyad / Ünvan: ---- ----
E-mail: ----
Telefon: ----
MADDE 2- Konu
İşbu aktin konusu, ALICI'nın SATICI'ya ait www.promosoft.com.tr internet
sitesinden elektronik ortamda siparişini verdiği, aşağıda özellikleri ve satış
bedeli belirtilmiş olan ürünün satışı ve teslimi ile ilgili olarak 4077 sayılı
Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Yasa ve Mesafeli Sözleşmelere Dair
Yönetmelik hükümleri gereğince tarafların hak ve sorumluluklarının
saptanmasıdır.
ALICI, SATICI'nın isim, ünvan, açık adres, telefon ve diğer erişim ve
iletişim bilgileri, satışa konu ürünün temel özellikleri, vergiler de dahil
olmak üzere satış bedeli, ödeme şekli, teslimat koşulları ve masrafları ve buna
benzer satışa konu ürün ile ilgili bütün ön bilgiler ve "cayma"
hakkının kullanılması ve bu hakkın nasıl kullanılabileceği, şikayet ve
itirazlarını iletebilecekleri resmi makamlar ve buna benzer konularda açık,
anlaşılır ve internet ortamına uygun biçimde SATICI tarafından bilgilendirildiğini,
bu ön bilgileri elektronik ortamda teyit ettiğini ve sonrasında ürün siparişi
verdiğini iş bu akit hükümlerince kabul ve beyan eder.
www.promosoft.com.tr sitesinde mevcut ön bilgilendirme ve ALICI
tarafından yapılan alışveriş üzerine düzenlenen fatura iş bu sözleşmenin
ayrılmaz parçalarıdır.
MADDE 3- Sözleşme Konusu Mal/Ödeme/Gönderim ve Teslimat Bilgileri
Elektronik ortamda alınan mal/malların türü ve cinsi, adeti,
markası/modeli, satış bedeli, ödeme türü, teslim alacak kişi, teslimat adresi,
fatura bilgileri, kargo ücreti aşağıda yer aldığı gibidir. Fatura edilecek
şahıs ile sözleşmeyi yapan şahısın aynı olması mecburidir. Aşağıda belirtilen
bilgiler eksiksiz ve doğru olmalıdır. Bu bilgilerin doğru olmadığı ya da eksik
olduğu durumlardan doğacak zararları tamamıyla karşılamayı ALICI kabul eder ve
ayrıca bu durumdan oluşabilecek her türlü sorumluluğu ALICI kabul eder.
SATICI gerekli gördüğü durumlarda, ALICI'nın vermiş olduğu bilgiler
gerçekle örtüşmediğinde, siparişi ve teslimatı durdurma hakkını saklı tutar.
SATICI siparişte sorun tespit ettiği durumlarda ALICI'nın vermiş olduğu
telefon, e-posta ve posta adreslerinden ALICI'ya ulaşamadığı takdirde siparişin
yürürlüğe koyulmasını 7 (yedi) gün süreyle erteler. ALICI'nın bu zaman zarfında
SATICI ile konuyla ilgili olarak iletişim kurması beklenir. Bu zaman içerisinde
ALICI'dan herhangi bir yanıt alınamazsa SATICI, her iki tarafın da zarar
görmemesi için siparişi iptal eder.
Alınan Ürün /Ürünler
----
Teslimat Bilgileri
----
Fatura Bilgileri
----
MADDE 4- Sözleşme Tarihi ve Mücbir Nedenler
Sözleşme tarihi, ALICI tarafından siparişin verildiği tarih olan --/--/--
tarihidir.
Sözleşmenin imzalandığı tarihte, mevcut olmayan ya da öngörülmeyen,
tarafların kontrolleri dışında gelişen, ortaya çıkmasıyla taraflardan birinin
ya da her ikisinin de sözleşme ile yüklendikleri borç ve yükümlülüklerini
kısmen veya tamamen yerine getirmelerini veya bunları zamanında yerine
getirmelerini olanaksızlaştıran durumlar, mücbir sebep (terör, savaş, doğal
afet, ayaklanma, el koyma veya grev, lokavt, üretim ve iletişim tesislerinde
önemli ölçüde arıza, değişen mevzuat hükümleri ve bunun gibi durumlar) olarak
kabul edilecektir. Mücbir sebep şahsında gerçekleşen taraf, diğer tarafa durumu
derhal ve yazılı olarak bildirecektir.
Mücbir sebebin devamı esnasında tarafların edimlerini yerine
getirememelerinden dolayı herhangi bir sorumlulukları doğmayacaktır. İşbu
mücbir sebep durumu 30 (otuz) gün süreyle devam ederse, taraflardan her
birinin, tek taraflı olarak fesih hakkı doğmuş olacaktır.
MADDE 5- Satıcının Hak ve Yükümlülükleri
5.1. SATICI, 4077 sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanun ve
Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik hükümleri uyarınca sözleşmede kendisine
yüklenen edimleri mücbir haller hariç noksansız yerine getirmeyi kabul ve
taahhüt eder.
5.2. 18 (on sekiz) yaşından küçük kişiler www.promosoft.com.tr'dan
alışveriş yapamaz. SATICI, ALICI'nın sözleşmede belirttiği yaşının doğru
olduğunu esas alacaktır. Ancak ALICI'nın yaşını yanlış yazmasından dolayı
SATICI'ya hiçbir biçimde sorumluluk yüklenemeyecektir.
5.3. Sistem hatalarından meydana gelen fiyat
yanlışlıklarından www.promosoft.com.tr kesinlikle sorumlu değildir.
Buna istinaden SATICI, internet sitesindeki sistemden, tasarımdan veya yasadışı
yollarla internet sitesine yapılabilecek müdahaleler sebebiyle ortaya
çıkabilecek tanıtım, fiyat hatalarından da sorumlu değildir. Sistem hatalarına
dayalı olarak ALICI SATICI'dan hak iddiasında bulunamaz.
5.4. www.promosoft.com.tr'dan kredi kartı (Visa, MasterCard, American
Express vs.), banka havalesi veya teslimatta kargo görevlisine ödeme ile
alışveriş yapılabilir. Sipariş tarihinden itibaren 3 (üç) iş günü içinde
havalesi yapılmayan siparişler iptal edilir. Siparişlerin işleme alınma zamanı,
siparişin verildiği an değil, kredi kartı hesabından gerekli tahsilatın
yapıldığı, havalenin veya EFT'nin banka hesaplarına ulaştığı belirlenen andır.
Ödemeli gönderi ya da posta çeki gibi müşteri hizmetleri ile görüşülmeden
gerçekleştirilen ödeme yöntemleri kabul edilmez.
MADDE 6- Alıcının Hak ve Yükümlülükleri
6.1. ALICI, sözleşmede kendisine yüklenen edimleri mücbir sebepler
hariç eksiksiz yerine getirmeyi kabul ve taahhüt eder.
6.2. ALICI, sipariş vermekle birlikte iş bu sözleşme hükümlerini ve
yükümlülüklerini kabul etmiş sayıldığını ve ayrıca sözleşmede belirtilen ödeme
şekline uygun ödemeyi yapacağını kabul ve taahhüt eder.
6.3. ALICI, www.promosoft.com.tr internet sitesinden SATICI'nın
isim, ünvan, açık adres, telefon ve diğer iletişim ve erişim bilgileri, satışa
konu malın temel özellikleri, vergiler de dahil olmak üzere satış bedeli, ödeme
sekli, teslimat koşulları ve masrafları vs. satışa konu ürün ile ilgili tüm ön
bilgiler ve "cayma" hakkının kullanılması ve bu hakkın nasıl
kullanılacağı, şikayet ve itirazlarını iletebilecekleri resmi makamlar vs.
konularda açık, anlaşılır ve internet ortamına uygun biçimde bilgi sahibi
olduğunu bu ön bilgileri elektronik ortamda teyit ettiğini kabul ve beyan eder.
6.4. Bir önceki maddeye bağlı olarak ALICI, mal sipariş ve ödeme
koşullarının, ürün kullanım talimatlarının, olası durumlara karşı alınan
tedbirlerin ve yapılan uyarıların olduğu www.promosoft.com.tr sipariş/ödeme/kullanım
prosedürü bilgilerini okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda
gerekli teyidi verdiğini beyan eder.
6.5. ALICI, aldığı ürünü iade etmek istemesi durumunda, telim aldığı
tarihten 3 (üç) gün içinde değiştirme hakkı vardır ancak ne surette olursa
olsun ürüne ve ambalajına zarar vermemeyi, iade anında fatura aslını ve
irsaliyesini iade etmeyi kabul ve taahhüt eder.
MADDE 7- Sipariş/Ödeme Prosedürü
Sipariş:
Alışveriş sepetine eklenen ürünlerin KDV dahil TL tutarı (Taksitli işlemlerde
toplam taksit tutarları) ALICI tarafından onaylandıktan sonra, ilgili banka
kartının posu üzerinden işleme alınır. Bu nedenle siparişler, sevk edilmeden
önce müşteriye sipariş onay maili gönderilir. Sipariş Onay maili gönderilmeden
sevkiyat yapılmaz.
Süreçteki herhangi bir aksama durumu veya kredi kartı ile ilgili ortaya
çıkabilecek problemler, ALICI'ya sözleşmede belirttiği telefon/faks/e-mail
yollarından biri veya bir kaçı kullanılmak sureti ile bildirilir. Gerekirse
ALICI'dan bankası ile görüşmesi istenebilir. Siparişlerin işleme alınma zamanı,
siparişin verildiği an değil, kredi kartı hesabından gerekli tahsilatın
yapıldığı veya havale ya da EFT'nin SATICI hesaplarına ulaştığının belirlendiği
andır.
İstisnai olarak haklı bir nedenle sözleşme konusu ürünün tedarik
edilemeyeceğinin anlaşılması ve/veya stok sorunu ile karşılaşılması durumunda
ALICI hemen açık ve anlaşılır bir şekilde bilgilendirilip onay vermesi
durumunda ALICI'ya eşit kalitede ve fiyatta başka bir mal gönderilebilir ya da
ALICI'nın arzusu ve seçimi doğrultusunda; fiyat eş değeri yeni başka bir ürün
gönderilebilir, ürünün stoklara girmesi ya da teslime engel diğer engelin
ortadan kalkması beklenebilir ve/veya sipariş iptal edilebilir ve ücret iade
edilir.
Sözleşme konusu malın teslim yükümlülüğünün yerine getirilmesinin
imkansızlaştığı hallerde ALICI bu durumdan haberdar edilerek ödemiş olduğu
toplam bedel ve varsa onu borç altına sokan her türlü belge kendisine iade
edilerek sözleşme iptal edilir. Böyle bir durumda ALICI'nın SATICI'dan ilave
herhangi bir maddi ve manevi zarar talebi olmayacaktır.
Ödeme:
www.promosoft.com.tr'da, internet ortamında kredi kartı bilgilerini kullanmak
istemeyen ALICI'lara nakit havale ile ya da teslimatta kargo görevlisine ödeme
ile sipariş imkanları sunulmuştur. Havale ile ödemede ALICI kendisine en uygun
bankayı seçip havalesini yapabilir. Eğer EFT yapılmışsa hesaba geçme tarihi
dikkate alınacaktır. Havale ve/veya EFT yaparken Gönderen Bilgileri'nin Fatura
Bilgileri ile aynı olması ve sipariş numarasının yazılması gereklidir.
Ürünün tesliminden sonra ALICI'ya ait kredi kartının ALICI'nın kusurundan
kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak
kullanılması sebebi ile ilgili banka veya finans kuruluşun ürün bedelini
SATICI'ya ödememesi halinde, ALICI'nın kendisine teslim edilmiş ürünü en geç 10
(on) gün içinde SATICI'ya göndermesi zorunludur. Bu tür durumlarda nakliye
giderleri tümüyle ALICI'ya aittir.
ALICI kredi kartı ile ödeme yapmayı tercih etmiş ise ALICI, ilgili faiz
oranlarını ve temerrüt faizi ile ilgili bilgileri bankasından ayrıca teyit edeceğini,
yürürlükte bulunan mevzuat hükümleri gereğince faiz ve temerrüt faizi ile
ilgili hükümlerin Banka ve ALICI arasındaki "Kredi Kartı Sözleşmesi"
kapsamında uygulanacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.
MADDE 8- Sevkiyat/Teslimat Prosedürü
Sevkiyat:
Sipariş onayı mailinin gönderilmesiyle birlikte, ürün/ürünler SATICI'nın
anlaşmalı olduğu kargo Şirketine verilir.
Teslimat:
Ürün/ürünler SATICI'nın anlaşmalı olduğu kargo şirketi ile ALICI'nın adresinde
ya da kargo şubesinde teslim edilecektir. Teslimat süresi, Sipariş onayı
mailinin gönderilmesinden ve sözleşmenin kurulmasından itibaren en geç 30
(otuz) iş günüdür. ALICI'ya önceden yazılı olarak veya bir sürekli veri
taşıyıcısıyla bildirilmek koşuluyla bu süre en fazla 10 (on) iş günü
uzatılabilir.
Ürünler, Kargo şirketlerinin adres teslimatı yapmadığı bölgelere telefon
ihbarlı olarak gönderilir.
Kargo Şirketinin haftada bir gün teslimat yaptığı bölgelerde, sevk
bilgilerindeki yanlışlık ve eksiklik olduğu hallerde, bazı sosyal olaylar ve
doğal afetler gibi durumlarda belirtilen gün süresinde sarkma olabilir. Bu
sarkmalardan dolayı ALICI SATICI'ya herhangi bir sorumluluk yükleyemez. Ürün,
ALICI'dan başka bir kişi/kuruluşa teslim edilecek ise, teslim edilecek
kişi/kuruluşun teslimatı kabul etmemesinden, sevk bilgilerindeki yanlışlık
ve/veya ALICI'nın yerinde olmamasından doğabilecek ekstra kargo bedellerinden
SATICI sorumlu değildir. Belirtilen günler içeriğinde ürün/ürünler müşteriye
ulaşmadıysa teslimat problemleri müşteri hizmetlerine info@aydinbasim.com e-mail
adresi kullanılmak sureti ile derhal bildirilmelidir.
Zarar görmüş paket durumunda; Zarar görmüş paketler teslim alınmayarak
Kargo Şirketi yetkilisine tutanak tutturulmalıdır. Eğer Kargo Şirketi yetkilisi
paketin hasarlı olmadığı görüşünde ise, paketin orada açılarak ürünlerin
hasarsız teslim edildiğini kontrol ettirme ve durumun yine bir tutanakla tespit
edilmesini isteme hakkı ALICI'da vardır. Paket ALICI tarafından teslim
alındıktan sonra Kargo Şirketinin görevini tam olarak yaptığı kabul edilmiş olur.
Paket kabul edilmemiş ve tutanak tutulmuş ise, durum, tutanağın ALICI'da kalan
kopyasıyla birlikte en kısa zamanda SATICI Müşteri Hizmetlerine
bildirilmelidir.
MADDE 9- Ürün İade ve Cayma Hakkına İlişkin Prosedürü
Ürün İade:
ALICI malı teslim aldıktan sonra kullanılmaması ve ambalajına zarar verilmemesi
durumunda 3 (üç) gün içerisinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai
şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. 385 sayılı vergi usul
kanunu genel tebliği uyarınca iade işlemlerinin yapılabilmesi için ALICI'nın
ürün ile birlikte teslim edilen SATICI'ya ait 2 adet faturanın alt kısmındaki
iade bölümlerini eksiksiz ve doğru şekilde doldurduktan sonra imzalayarak bir
nüshasını ürün ile birlikte SATICI'ya göndermesi diğer nüshasını da uhdesinde
tutması gerekmektedir. Cayma hakkı zamanı ALICI'ya malın teslim edildiği günden
itibaren başlar. İade edilen ürün veya ürünlerin tüm gönderim bedelleri ALICI
tarafından karşılanmalıdır.
ALICI'nın istekleri ve/veya açıkça onun kişisel ihtiyaçları doğrultusunda
hazırlanan ürünler için cayma hakkı söz konusu değildir.
ALICI'nın cayma hakkını kullanması halinde SATICI, cayma bildirimini içeren
faturanın ürünle birlikte kendisine ulaşmasından itibaren en geç on gün
içerisinde almış olduğu gönderim bedelleri hariç toplam bedeli ve varsa
tüketiciyi borç altına sokan her türlü belgeyi tüketiciye iade edecektir.
Teslim alınmış olan malın değerinin azalması veya iadeyi imkansız kılan bir
nedenin varlığı cayma hakkının kullanılmasına engel değildir. Ancak değer azalması
veya iadenin imkansızlaşması tüketicinin kusurundan kaynaklanıyorsa SATICI'ya
malın değerini veya değerindeki azalmayı tazmin etmesi gerekir.
Sehven alınan her mal için de genel iade süresi 3 (üç) gündür. Bu süre
içerisinde, Ambalajı açılmış, kullanılmış, tahrip edilmiş vesaire şekildeki
ürünlerin iadesi kesinlikle kabul edilmez. İade, orijinal ambalaj ile
yapılmalıdır.
Sehven alınan üründe ve ambalajında herhangi bir açılma, bozulma, kırılma,
tahrip, yırtılma, kullanılma vesair durumlar tespit edildiği hallerde ve ürünün
ALICI'ya teslim edildiği andaki hali ile iade edilememesi durumunda ürün iade
alınmaz ve bedeli kesinlikle iade edilmez.
Ürün iadesi için, durum öncelikli olarak müşteri hizmetlerine
iletilmelidir. Ürünün iade olarak gönderilme bilgisi, SATICI tarafından
müşteriye iletilir. Bu görüşmeden sonra ürün iade ile ilgili bilgileri içeren
fatura ile birlikte ALICI adresine teslimatı yapan Kargo şirketi kanalıyla
SATICI'ya ulaştırmalıdır. SATICI'ya ulaşan iade ürün iş bu sözleşmede belirtilen
koşulları sağladığı takdirde iade olarak kabul edilir, geri ödemesi de ALICI
kredi kartına/hesabına yapılır. Ürün eksiksiz ve sağlam olarak iade edilmeden
bedel iadesi yapılmaz. Kredi Kartına yapılan iadelerin kredi kartı hesaplarına
yansıma süresi ilgili bankanın tasarrufundadır.
Alışveriş kredi kartı ile ve taksitli olarak yapılmışsa, kredi kartına iade
prosedürü şu şekilde uygulanacaktır: ALICI ürünü kaç taksit ile satın alma
talebini iletmiş ise, Banka ALICI'ya geri ödemesini taksitle
yapmaktadır. SATICI, bankaya ürün bedelinin tamamını tek seferde ödedikten
sonra, Banka poslarından yapılan taksitli harcamaların ALICI'nın kredi kartına
iadesi durumunda konuya müdahil tarafların mağdur duruma düşmemesi için talep
edilen iade tutarları, yine taksitli olarak hamil taraf hesaplarına Banka
tarafından aktarılır. ALICI'nın satış iptaline kadar ödemiş olduğu taksit
tutarları, eğer iade tarihi ile kartın hesap kesim tarihleri çakışmazsa her ay
karta 1 (bir) iade yansıyacak ve ALICI iade öncesinde ödemiş olduğu taksitleri
satışın taksitleri bittikten sonra, iade öncesinde ödemiş olduğu taksit sayısı
kadar ay daha alacak ve mevcut borçlarından düşmüş olacaktır.
Kredi kartı kullanılarak alınmış mal ya da hizmetin iadesi durumunda
SATICI, Banka ile yapmış olduğu sözleşme gereği ALICI'ya ücret iadesini olarak
ödeme yapamaz. Üye işyeri yani SATICI, bir iade işlemi söz konusu olduğunda
bankanın ilgili yazılımı aracılığıyla ücret iadesini yapacak olup, üye işyeri
yani SATICI ilgili meblağı Bankaya nakden ya da mahsuben ödemekle yükümlüdür bu
yüzden yukarıda detayları belirtilen prosedür gereğince ALICI'ya nakit olarak
ödeme yapabilmesi mümkün değildir. Ücret iadesi kredi kartına, ALICI'nın
Bankaya bedeli tek seferde ödemesinden sonra, Banka tarafından yukarıdaki
prosedür gereğince yapılacaktır.
MADDE 11- Gizlilik
ALICI tarafından iş bu sözleşmede yer alan bilgiler ile ödeme yapmak amacı
ile SATICI'ya bildirdiği hiçbir bilgi SATICI tarafından 3. şahıslarla
paylaşılmayacaktır.
SATICI bu bilgileri yalnızca idari/yasal zorunluluğun mevcudiyeti durumunda
açıklayabilecektir. Araştırma ehliyeti belgelenmiş her türlü adli soruşturma
dahilinde SATICI kendisinden istenen bilgiyi elinde bulunduruyorsa ilgili
makamla paylaşabilir.
Kredi Kartı bilgileri kesinlikle saklanmaz, Kredi Kartı bilgileri yalnızca
tahsilat işlemi esnasında ilgili bankalara güvenli bir biçimde iletilerek
provizyon alınabilmesi için kullanılır ve provizyon işleminden sonra tüm
datalardan silinir.
ALICI'ya ait e-posta adresi, posta adresi ve telefon gibi bilgiler sadece
SATICI tarafından standart ürün teslim ve bilgilendirme prosedürleri için
kullanılır. Bazı kampanya bilgileri, yeni ürünler hakkında bilgiler, promosyon
bilgileri ALICI'ya gönderilebilir.
MADDE 12- Uyuşmazlık Durumunda Yetkili Mahkeme ve İcra Daireleri
İşbu sözleşmenin uygulanmasından kaynaklanan uyuşmazlık durumunda, Sanayi
ve Ticaret Bakanlığınca her yıl Aralık ayında ilan edilen değere kadar Tüketici
Hakem Heyetleri ile İstanbul Tüketici Mahkemeleri yetkilidir.
Siparişin gerçekleşmesi durumunda ALICI işbu sözleşmenin tüm koşullarını
eksiksiz kabul etmiş sayılır. --/--/--
Saygılarımızla www.promosoft.com.tr
Sipariş bilgisi içeren alanlar sipariş anında doldurulacaktır.